Találkozások Workshopja

Neó vezetésével elindul egy csapat a világ megmentésére. A hajóra szállva tudják, hogy nem lesz egyszerű, de a cél mindent megér

Miért fontos mosolyogni?

Tara Kraft és Sarah Pressman, a Kansasi egyetem két pszichológusa arra a megállapításra jutott, hogy a mosoly hatással van a fizikai állapotunkra

Észtországi tanulmányút

A Komplex Alapprogram fejlesztői csoportja 2017. december 4-8ig egy észtországi tanulmányúton vett részt, ahol a Tallinni Egyetem együttműködésével a jó fejlesztéseket, gyakorlatokat figyelték meg tallinni és vidéki iskolákban egyaránt.

Életgyakorlat-alapú alprogrami workshop

A tanári kézikönyv fejlesztésének további lépéseiről, a képzések szervezésének és lebonyolításának részleteiről valamint az alprogrami kapcsolódásokról.

Országos konferencia

A Komplex Alapprogram misszióját ismertették az országos konferencián intézményünk szakemberei. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága megbízásából 2017. november 9-11. között a Nyíregyházi Egyetem rendezte meg a XVII. Országos Neveléstudományi Konferenciát.

Szakmai vezetői workshop

Kihelyezett projektértekezletet tartott a Komplex Alapprogram szakmai vezetői testülete augusztus 16-17-én, Kóspallagon.

Életgyakorlat-alapú Iskolafejlesztés

Pályaorientáció, pénzügyi ismeretek, egészséges életmód. Többek között ezen témákra helyezi a hangsúlyt az Életgyakorlat-alapú Iskolafejlesztési módszer.

Hátrányos térség – cél a felzárkózás

Beszélgetés, munka, játék és ünnep – ezek a Jenaplan tanítás alappillérei. A reformpedagógiai módszert az egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskolában is alkalmazzák. A tapasztalat szerint a bevezetés óta csökkent a lemorzsolódás.

Jenaplan módszer

Heves megye leghátrányosabb térsége Dél-Heves, ahol nagy arányban jellemző az iskolai lemorzsolódás, már az általános iskolában is. A tarnabodi és a tarnazsadányi iskolának is szembe kell néznie ezzel a negatív folyamattal.

Finnországi tanulmányút

A Komplex Alapprogamot megvalósítók kilenc fős egri delegációja egyhetes tanulmányúton vett részt Finnországban. A szakmai program során a magyar csapat négy különböző általános iskola működésébe és tanóráiba nyert bepillantást.

Projektnyitó rendezvény

A tanárképzéssel foglalkozó egyetemek és az Oktatási Hivatal összefogásával elindul a Komplex Alapprogram, amelynek legfőbb célja az, hogy a köznevelési intézményekben folyó oktatás élményközpontúvá váljon a diákok számára, és javuljon a végzettség nélküli iskolaelhagyás aránya.

Szakmai nyitókonferencia

Nagy érdeklődés övezte a Komplex Alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben című szakmai nyitókonferenciát, melynek az Eszterházy Károly Egyetem adott otthont 2017.február 14-én.

Iskolalátogatás Hejőkeresztúron

Hátrányos helyzetű térség, különböző családi háttérrel és tudással rendelkező gyermekek az iskolapadban – hátrányból kovácsolt előnyt a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola.

Iskolalátogatás Pilismaróton

Pilismaróton, a Bozóky Mihály Általános Iskolába járó gyermekek harmada hátrányos helyzetű. Nehéz szociális környezet, tanulási nehézségek, lemorzsolódás – sok pedagógus által ismert jelenségek ezek.

Iskolalátogatás a Waldorfban

Lassan járj, tovább érsz! – ez is lehetne az Egri Waldorf Iskola mottója. Az intézmény pedagógusai azt vallják, hogy több időt kell hagyni a gyerekeknek az írás, olvasás és számolás elsajátítására, így jóval kevesebb lenne e téren a nehézségekkel küzdő gyerekek száma.

_