Legrissebb
híreink

Lezárult egy időszak

Szokás mondani, hogy ha valami véget ér, akkor az egy másik dolog kezdetét jelenti. Nincs ez másképp a Komplex Alapprogram életében sem, hiszen az Eszterházy Károly Egyetem Károly Róbert Campusán lezajlott az utolsó tankerületi tájékoztató.

„Csoportmunka másképpen” 2.0

A csoportmunka másképpen második részével jelentkezünk, hiszen stábunk újra Törökbálinton járt, hogy most az Érdi, Szigetszentmiklósi és Monori Tankerület is megismerhesse az igazi Élménysulit.

„Csoportmunka másképpen” 1.0

Az Élménysuli stábja újra országjárásra indult, a célpont pedig a Ceglédi és Dunakeszi Tankerületi tájékoztató volt, melyre közel 80 oktató és intézményvezető érkezett. Érezhető volt, hogy minden érdeklődő izgatottan és kíváncsian várta a részleteket.

Találkozások Workshopja

Neó vezetésével elindul egy csapat a világ megmentésére. A hajóra szállva tudják, hogy nem lesz egyszerű, de a cél mindent megér

Miért fontos mosolyogni?

Tara Kraft és Sarah Pressman, a Kansasi egyetem két pszichológusa arra a megállapításra jutott, hogy a mosoly hatással van a fizikai állapotunkra

Észtországi tanulmányút

A Komplex Alapprogram fejlesztői csoportja 2017. december 4-8ig egy észtországi tanulmányúton vett részt, ahol a Tallinni Egyetem együttműködésével a jó fejlesztéseket, gyakorlatokat figyelték meg tallinni és vidéki iskolákban egyaránt.

Életgyakorlat-alapú alprogrami workshop

A tanári kézikönyv fejlesztésének további lépéseiről, a képzések szervezésének és lebonyolításának részleteiről valamint az alprogrami kapcsolódásokról.

Országos konferencia

A Komplex Alapprogram misszióját ismertették az országos konferencián intézményünk szakemberei. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága megbízásából 2017. november 9-11. között a Nyíregyházi Egyetem rendezte meg a XVII. Országos Neveléstudományi Konferenciát.

Szakmai vezetői workshop

Kihelyezett projektértekezletet tartott a Komplex Alapprogram szakmai vezetői testülete augusztus 16-17-én, Kóspallagon.

Életgyakorlat-alapú Iskolafejlesztés

Pályaorientáció, pénzügyi ismeretek, egészséges életmód. Többek között ezen témákra helyezi a hangsúlyt az Életgyakorlat-alapú Iskolafejlesztési módszer.

Hátrányos térség – cél a felzárkózás

Beszélgetés, munka, játék és ünnep – ezek a Jenaplan tanítás alappillérei. A reformpedagógiai módszert az egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskolában is alkalmazzák. A tapasztalat szerint a bevezetés óta csökkent a lemorzsolódás.

Jenaplan módszer

Heves megye leghátrányosabb térsége Dél-Heves, ahol nagy arányban jellemző az iskolai lemorzsolódás, már az általános iskolában is. A tarnabodi és a tarnazsadányi iskolának is szembe kell néznie ezzel a negatív folyamattal.

Finnországi tanulmányút

A Komplex Alapprogamot megvalósítók kilenc fős egri delegációja egyhetes tanulmányúton vett részt Finnországban. A szakmai program során a magyar csapat négy különböző általános iskola működésébe és tanóráiba nyert bepillantást.

Projektnyitó rendezvény

A tanárképzéssel foglalkozó egyetemek és az Oktatási Hivatal összefogásával elindul a Komplex Alapprogram, amelynek legfőbb célja az, hogy a köznevelési intézményekben folyó oktatás élményközpontúvá váljon a diákok számára, és javuljon a végzettség nélküli iskolaelhagyás aránya.

Szakmai nyitókonferencia

Nagy érdeklődés övezte a Komplex Alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben című szakmai nyitókonferenciát, melynek az Eszterházy Károly Egyetem adott otthont 2017.február 14-én.

Iskolalátogatás Hejőkeresztúron

Hátrányos helyzetű térség, különböző családi háttérrel és tudással rendelkező gyermekek az iskolapadban – hátrányból kovácsolt előnyt a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola.

Iskolalátogatás Pilismaróton

Pilismaróton, a Bozóky Mihály Általános Iskolába járó gyermekek harmada hátrányos helyzetű. Nehéz szociális környezet, tanulási nehézségek, lemorzsolódás – sok pedagógus által ismert jelenségek ezek.

Iskolalátogatás a Waldorfban

Lassan járj, tovább érsz! – ez is lehetne az Egri Waldorf Iskola mottója. Az intézmény pedagógusai azt vallják, hogy több időt kell hagyni a gyerekeknek az írás, olvasás és számolás elsajátítására, így jóval kevesebb lenne e téren a nehézségekkel küzdő gyerekek száma.