Legfrissebb híreink


Hírek központi oldal

Példák motiváló értékelésre

Sokszor talán nem vagyunk tisztában azzal, kimondott szavaink mennyire fontos visszajelzést adnak a diákoknak. Szinte mindenkinek van olyan élménye, amikor egy tanár megdicsérte, sokan még arra is pontosan emlékeznek, hogy szó szerint mi hangzott el. A pozitív megerősítés nagyon fontos, és ahogy szinte minden kommunikációs technika, ez is tanulható, gyakorolható. Az alábbiakban következzen egy lista, amelynek mondatait az adott helyzetre átalakítva bátran alkalmazhatjuk a motiváló értékelés során.

Hírek központi oldal

A motiváló értékelés

Minden kimondott szónak óriási ereje van. Különösen is igaz ez a pedagógusi értékelésre. Nagyon kell figyelni arra, milyen szavakkal értékeljük diákjaink munkáját, hiszen a negatív, személyiségjegyekre vagy képességekre vonatkozó mondatok súlyos sebeket okozhatnak. A motiváló értékelés ennek éppen az ellenkezőjére fókuszál, konkrét, pozitív dicséretekkel a saját magához viszonyított fejlődésre helyezi a hangsúlyt.

Hírek központi oldal

Értékelésről a Komplex Alapprogramban

A pedagógusok számos sokrétű teendője között az értékelés is fontos szerepet tölt be. Alapvetően háromfajta értékelésről beszélhetünk: diagnosztikusról, minősítőről és fejlesztőről. A Komplex Alapprogram (KAP) résztvevői számára elérhető Tudástárban részletesen megismerhető a KAP értékelést érintő koncepciója, nagyon sok nyomtatható értékelőlappal és ötlettel – ezekért is érdemes regisztrálni a programba. Jelen cikkben a Komplex Alapprogram rendszerében egyaránt jelenlévő háromféle esetet vizsgáljuk.

Hírek központi oldal

Vidéki városokban tartottunk intézményvezetői tájékoztatókat áprilisban

Április folyamán számos városban, így többek között Pécsett, Keszthelyen, Miskolcon és Lajoskomáromban tartottak szakembereink tájékoztató napokat a Komplex Alapprogramot (KAP) bevezető intézményvezetők számára.

Hírek központi oldal

Óralátogatás az EKE Gyakorlóiskolájában

A KAPOCS-iskolahálózat egyik fontos célkitűzése, hogy a Komplex Alapprogramban részt vevő iskolák megismerhessék egymás jó gyakorlatait, meglátogathassák egymás tanóráit. Ennek keretében 2019. június 4-én az egri Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézetében vehettek részt bemutató órákon az érdeklődő pedagógusok. Ezt megelőzően a Csemői Ladányi Mihály Általános Iskolában jártunk, június 5-én pedig a Kisnánai Szent Imre Általános Iskolába látogattunk.