Legfrissebb híreink


Hírek központi oldal

Milyen személyiség vagy?

Lehet valaki introvertált, extravertált, nyitott, vagy zárkózott, érzelmes, vagy érzelemmentes, melankolikus vagy flegmatikus és még bőven sorolhatnánk azokat a személyiségjegyeket, osztályokat, melyekbe többféle önismereti teszt kitöltésével kategorizálhatjuk magunkat. A valóság azonban mindig bonyolultabb ennél, hiszen mindnyájan összetett, egyedi személyiségek vagyunk. Ezt alapul véve elmondható, hogy a személyiségfejlődés során egyénre szabott, differenciált fejlesztéssel lehetnek a pedagógusok a tanulók legnagyobb segítségére.

Hírek központi oldal

A társasjátékozás lehetősége és szerepe a pedagógiában

A társasozás révén – nem csak gyermekkorban, hanem felnőttként is – nagyobb ön- és társismeretre tehetünk szert, javulhat a stratégiai (avagy előre tervező gondolkodásunk), gyakorlottabb döntéshozóvá válhatunk, fejlődik az érzelmi intelligenciánk és számos más készségünk terén is jártasabbak leszünk. De mi is az a társasjáték-pedagógia? Cikkünkben ennek járunk utána.

Hírek központi oldal

„Valami csodát művelnek a kollégáim a gyerekekkel”

Antalné Petrovics Erikát, a Jászkarajenői Széchenyi István Általános Iskola igazgatónőjét kérdeztük a Komplex Alapprogramhoz való csatlakozásukról, illetve a pedagógusok és tanulók tapasztalatairól, élményeiről a bevezetés első évében.

Hírek központi oldal

Érzelmi intelligencia fejlesztése az Életgyakorlat-alapú alprogramban

A Komplex Alapprogram Életgyakorlat-alapú alprogramjának célja, hogy olyan, az életben hasznosítható ismereteket, tapasztalatokat szerezzen a gyermek, amelyek sikeres életvezetési kompetenciákkal vértezik fel. Az alprogramban éppen ezért kiemelt szerepe van a szociális készségek és azon belül is az érzelmi intelligencia (EQ) fejlesztésének.

Hírek központi oldal

„Szeretnénk, ha a gyerekek élményként élnék meg az iskolába járást”

Kovács Jánosnét, a Mátraderecskei Általános Iskola igazgatóját kérdeztük arról, hogyan tervezik bevezetni a Komplex Alapprogramot az iskolájukban.