Sajtómegjelenések gyűjteménye

Az Eszterházy Károly Egyetem kiemelt pályázatának fókuszában a diákok, a pedagógusok és a szülők közössége áll. A projekt célja a köznevelési intézményekben a differenciált, személyközpontú nevelést-oktatást lehetővé tevő módszertani kultúra megerősítése, a nyitottságra ösztönző intézményi nevelés-oktatás pedagógiai eszköztárának fejlesztése, valamint a kidolgozott módszertan országos elterjesztése. A Komplex Alapprogram kidolgozásában az Eszterházy Károly Egyetem vezetése mellett a hazai tanárképző egyetemek (ELTE, SZTE, PTE, NYE, DE, ME), valamint az Oktatási Hivatal is részt vesz. A program az Európai Unió támogatásával 9.86 milliárd forintból valósul meg.

Május:

MTI: Oktatás-EU

Emmi: személyközpontú, differenciált nevelési-oktatási módszertan készül

Eger, 2017. május 3., szerda (MTI) - Személyközpontú, differenciált nevelési-oktatási módszertan készül, a komplex alapprogramot 2020 szeptemberéig várhatóan 1500 alapfokú oktatási intézmény vezeti be.

Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára szerdán az egri Eszterházy Károly Egyetemen (EKE), a Komplex alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben - tanulni élmény elnevezésű uniós projekt ünnepi megnyitóján elmondta: a 2020-ig tartó uniós ciklusban kétszázmilliárd forintot fordíthat Magyarország a köznevelésre, és ennek az összegnek jelentős része a hátrányos helyzetű települések felzárkóztatását szolgálja.

Kiemelte, a program súlyát nemcsak a kis híján tízmilliárd forintos keretösszege mutatja, hanem az is, hogy a projektben az EKE vezetésével részt vesz valamennyi jelentős, tanárképzést is folytató magyarországi egyetem. Így a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem, valamint a szegedi, a pécsi, a nyíregyházi, a debreceni és a miskolci egyetem.

Az államtitkár szólt arról, a mai társadalom igényli, hogy a fiataloknak az iskolából kikerülve értékelhető tudásuk, értékelhető szakmájuk legyen.

"Egyértelműen látszanak azok a kapcsolatok a hátrányos családi háttér és a tanulási képességek között, amin változtatnunk kell. A közösségnek mindenképpen érdeke, hogy mindenki ugyanolyan eséllyel jusson el az iskolában megszerezhető tudásig" - fogalmazott.

A programmal kapcsolatban az államtitkár az MTI kérdésére a magyar oktatás paradoxonjairól is beszélt. Ezek egyikének nevezte, hogy bár az egy pedagógusra jutó diáklétszám alacsony, az oktatás mégsem jobb, mint például az OECD-országok bizonyos részében. Szólt arról is: egy nagyobb város nagy iskolájában egy tanárra több diák jut, sokszor mégis jobb oktatás folyik, mint egy kis falu kis iskolájában.

"Most jutottunk el odáig, hogy ebben a támogatási ciklusban a köznevelés fejlesztésére szánt források jelentős részét hátránykompenzáló folyamatokra szeretnénk fordítani, olyan helyekre eljutni a segítséggel, ahol eddig ebből kimaradtak" - mondta Palkovics László.

Liptai Kálmán, az EKE rektora kijelentette: ennyi pénzt soha korábban nem fordítottak arra, hogy az oktatás jobb legyen; még sosem volt az oktatás, a közoktatás átalakítására ennyire sok és átfogó kezdeményezés.

A projekt szakmai vezetője, Révész László azt közölte, hogy a komplex alapprogram a végzettség nélküli iskolaelhagyás arányainak javítása érdekében az oktatási rendszer minőségét hivatott emelni. Keretei közé tartozik a differenciált oktatás, valamint a szervezet- és iskolakultúra módszertani fejlesztése, a tanulással összefüggő esélyek növelése is.

A program keretében 35 ezer pedagógus vesz részt továbbképzésben. Az alapprogramot 2020 szeptemberéig várhatóan 1500 alapfokú oktatási intézmény vezeti be, első körben az 1-4. évfolyamon - olvasható az eseményen közzétett összegzésben.

bsis \ bBAB \ bám \ ppd
MTI 2017. május 3., szerda 16:56

Linkek: 

http://klik.gov.hu/szikszon-kezdodik-a-koala-oktatasi-program

http://eduline.hu/kozoktatas/2016/7/20/Koala_a_szikszoi_iskolakban_5B4IPB

http://www.eger.hu/hu/hirek/oktatas/c/koala-program-egerbol-14884

http://www.heol.hu/heves/kozelet/indul-a-koala-elsokent-az-egyetemtol-675437

http://magyarhirlap.hu/cikk/77165/Koalaval_ujitanak_meg_az_oktatast

http://eduline.hu/kozoktatas/2017/1/17/Jon_az_allami_Koala_ami_veget_vethet_a_fron_BC2YV3

http://www.pilismarot.hu/hu/intezmenyek,_szervezetek/oktatas,_neveles/bozoky_mihaly_altalanos_iskola/1487/iskolalatogatas_pilismaroton_2017.04.26.

http://www.hirado.hu/2017/05/03/ujfajta-nevelesi-oktatasi-modszertan-keszul/

https://uni-eszterhazy.hu/hu/egyetem/egyetem/hirek-1048/c/cel-az-elmenykozpontu-tanulas

https://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/efop312?printMode=true

https://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/efop312/EKE_sajtokozlemeny

http://gyongyostv.hu/31577-komplex-alapprogram/

http://eduline.hu/kozoktatas/2017/5/4/Itt_az_ujabb_valtozas_1500_iskolaban_valtoz_ZU4E9B

http://eger.hu/hu/hirek/vezeto-hirek/c/2019-ben-startol-a-komplex-alapprogram

http://www.kormany.hu/hu/esemenytar/komplex-alapprogram-bevezetese-a-koznevelesi-intezmenyekben

http://csalad.hu/2017/05/03/differencialt-nevelesi-oktatasi-modszertan-keszul/

http://www.origo.hu/itthon/20170503-emmi-szemelykozpontu-differencialt-nevelesi-oktatasi-modszertan-keszul.html

http://www.tveger.hu/tag/eszterhazy-egyetem/

http://www.retroradio.hu/retro_cikk.php?id=79851

http://aktualis.blogstar.hu/2017/05/03/ujfajta-nevelesi-oktatasi-modszertant-keszitenek-elo/37856/

http://egriugyek.hu/eger-ugye/gigaprojektben-mukodik-kozre-az-eszterhazy-karoly-egyetemre

http://www.somogytv.hu/cikkek/119909/

http://eduline.hu/kozoktatas/2017/5/4/Itt_az_ujabb_valtozas_1500_iskolaban_valtoz_ZU4E9B

http://www.tanosz.info/cikkek/hirek/itt-az-ujabb-valtozas--1500-iskolaban-valtozik-az-elet--35-ezer-tanar-megy-tovabbkepzesre.html

http://www.haon.hu/emmi-szemelykozpontu-differencialt-nevelesi-oktatasi-modszertan-keszul/3467202?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+haon%2Fmegye+%28Hajd%C3%BA+Online+Megyei+h%C3%ADrek%29

http://hir-ozon.hu/hirek/emmi-szemelykozpontu-differencialt-nevelesioktatasi-modszertan-keszul

http://magyarhirlap.hu/cikk/86934/Ezerotszaz_iskolaban_indul_a_Koala

http://hirek.ma/hirek/szemelykozpontu-differencialt-nevelesioktatasi-modszertan-keszul

http://www.hirstart.hu/hk/20170503_ujfajta_nevelesi-oktatasi_modszertan_keszul/more

http://naprakeszfigyelo.hu/tag/nevelesi-oktatasi-modszertan/

http://www.hir24.info/cikk/szemelykozpontu-differencialt-nevelesi-oktatasi-modszertan-keszul-590a20baf4135a55fbbc65bb

http://onlinehirlap.hu/szemelykozpontu-differencialt-nevelesi-oktatasi-modszertan-keszul/

http://www.pedagogusok.hu/blog/szem%C3%A9lyk%C3%B6zpont%C3%BA-differenci%C3%A1lt-nevel%C3%A9si-oktat%C3%A1si-m%C3%B3dszertan-k%C3%A9sz%C3%BCl

http://magyaridok.hu/belfold/palkovics-fontos-hogy-fiataloknak-ertekelheto-tudasuk-legyen-1654597/

http://www.epoc.hu/news/palkovics-fontos-hogy-a-fiataloknak-ertekelheto-tudasuk-legyen?uid=273115